2012. szeptember 4., kedd

Az RTL II új arca - Rábai Balázs



Rábai Balázs az RTL II Híradó műsorvezetőjeként tér vissza a képernyőre.



Iskolai végzettség:
egyetemi végzettség
1998 - 2003
Jósef Attila Tudományegyetem, Szeged
Szak/specializáció: kommunikáció szakos bölcsész
1989 - 1993
Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola, Veszprém

Tanfolyamok és képzések:
1993 - 1994, Budapesti Média Intézet
A tanfolyam / képzés megnevezése: újságíró

Szakmai tapasztalatok:
2012 –
Szlovák Közszolgálati Rádió és Televízió szerkesztő-műsorvezető
2007 - 2011
Magyar Rádió
Munkahelyi pozíció: szerkesztő-műsorvezető
Feladatkör: Az MR1 Kossuth Rádió hírműsorainak készítésében veszek részt. Az időszak elején a Krónika című, naponta többször jelentkező hírműsor műsorvezetője voltam. Ezt követően 4 éven át a reggeli műsor (180 perc) műsorvezetője voltam. A televíziós műsorkészítés után kihívás volt - hogy Such György elnök felkérésére - részt vegyek a Magyar Rádió átalakításában, a hallgatottság növelésében. Az eltelt négy évben a hallgatottság folyamatosan növekedett, a hírműsorokat objektívnek, kiegyensúlyozottnak tartották a hallgatók.
2002 - 2007
Magyar Televízió
Munkahelyi pozíció: szerkesztő-műsorvezető
Feladatkör: A Híradó műsorvezető-szerkesztője voltam 2002-2005 között.
Ezt követeően pedig az Este című háttérműsor műsorvezetője voltam 2005-2007 között.
2000 - 2002
InfoRadió
Munkahelyi pozíció: szerkesztő-műsorvezető
Feladatkör: hírszerkesztő
1996 - 2000
Magyar Televízió Szombathelyi Regionális Stúdió
Munkahelyi pozíció: szerkesztő-műsorvezető
1994 - 1998
Veszprém Városi Televízió
Munkahelyi pozíció: szerkesztő-műsorvezető

Szakmai tapasztalatokkal kapcsolatos kiegészítő információk, referenciák:
Büszke vagyok arra, hogy eddigi munkám elismeréseként 2006-ban én vezethettem az országgyűlési választások előtti miniszterelnök-jelölti (Gyurcsány-Orbán) vitát.
Jelenleg óraadó tanár vagyok a Szegedi Tudományegyetemen, ahol az elektronikus újságíró szakos hallgatóknak tartok előadásokat.